7 december 2015

Känner hoppfullhet

BM på reproduktionscentrum som har hand om äggdonationsbehandlingar ringde under förmiddagen. Jag tog upp det där med utseendet och fick då veta att de har specifika riktlinjer ifrån Socialstyrelsen som de måste följa. Så det är väl bra det. BM sa att det är ju inte helt lätt att hitta donatorer som är helt likt utseende mesigt de par som ska få donerade könsceller, men de är ögonfärg, hårfärg och hudfärg som de går främst efter. Inte alltid längd, vikt och kroppsform.

Imorgon tisdag kommer BM ta upp vårat ärende på äggdonationsmötet ang. om vi kan få en ny behandlings möjlighet hos dem. På mötet sitter läkare, labbpersonal, BM och sekreterare med. Den gulliga BM sa att hon skulle ringa mig på onsdag och meddela vad som diskuterats på mötet och vad de kommit fram till. Hoppas, hoppas de går med på ett nytt försök nu!!

Under eftermiddagen fick jag svar på mitt mejl som jag skickade till vår remitterande läkare sent igår, tjoohoo va glad jag/vi blev!! Läkaren hade skrivit att hon hade kontaktat reproduktionscentrum tidigare idag och att de kommer lämna ett besked till henne och att hon därefter kommer ta upp ärendet här i vårt Landsting och så kommer jag få ett besked under telefontiden som är bokat den 21/12. Guud va bra det känns nu!! Hoppfullt!

Är så glad att jag skickade iväg de där mejlet igår. Nu är bollen i rullning, precis som vi ville. Å det bästa av allt, vi kommer få ett svar före jul & nyår så att vi kan gå vidare rätt fort om så blir fallet.
Jag, maken och min familj håller alla våra tummar och tår att det ska bli en ny behandling i Uppsala för oss 2016.

Kram B




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar