23 december 2015

Tummen upp

Idag är det tummen upp och jag har stort hopp om framtiden =)
För det första så är jag nu klar med min sjuksköterskeutbildning, sista omtentan är fixad!!! Tjoohooo..va lättad och glad jag är!!!! Jag gjorde det..det blev inte min död som jag sa till läraren i läkemedelsberäkning när det var som tyngst. Idag är jag stolt över min prestation.

Å sedan har vi några äggdonations kandidater som jag "raggat" som vill hjälpa oss. Vad gulliga människor det finns alltså!!! Vi hoppas att någon av dem kan bli godkänd av Reproduktionscentrum, så att vi får komma igång med vårt tredje ÄD försök innan tiden är ute.
Så ja just nu känns det hoppfullt...men jag vet vi kan hastigt stöta på trubbel och allt faller pladask! Jag har för tillfället gjort allt som går..för nu är det jul och nyårs stängt på alla IVF & Äggdonations kliniker. Så nu är det bara att försöka andas, landa, slappna av och hoppas =)


Det enda som fortfarande tär på mig mest just nu idag är att jag har tyvärr problem med mitt underliv och "kisseriet". Var till vårdcentralen igår och kollade om jag fått en uvi ändå..men nej det visade inget alls. Så fick tips om att köpa ett receptfritt läkemedel på apoteket för torra slemhinnor och se om det kan hjälpa. Har nu kommit fram till vad det nog är, jag har fått Uretrit. Har troligen haft det tidigare då vissa symtom känns igen.
Vid Uretrit får man en inflammation i urinblåsan och ev. också i urinröret. Det kan då uppstå kramp i urinröret/blåsan vilket gör att man känner sig väldigt kissnödig ofta, svårt att kissa, känsla av att inte kunna tömma blåsan samt att det molvärker i nedre delen av magen pga. dessa symtom. Man kan också ha en svidande/brännande smärta när man kissar eller efteråt. Det samma gäller vis sex.
Det är vanligt att det går i skov och att kvinnor får det som har IBS, Endometrios, Fibromyalgi och andra sjukdomar.

Mycket av det här stämmer verkligen in på mig, så jag har ställt diagnosen själv haha..det kan vara svårt att upptäcka denna sjukdom hos kvinnor.

Hoppas på att det receptfria läkemedlet Ovesterin kommer hjälpa. Ovesterin innehåller östrogen.

Kram från B

2 kommentarer:

  1. Grattis till ssk examen! Så skönt att du äntligen är klar! Välkommen som kollega! Vi hoppas att våra äd går vägen nästa år! God Jul på dig gumman! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, vill håller tummarna för att allt blir bra Genus Longing!!

      Kraam <3

      Radera