18 november 2015

5+0 oroande

Det kommer lite rosaklet när jag tar mina Lutinus, men inget på toapapperet..känns ändå oroande. Hoppas att det stannar här. När jag vaknade i morse men jisses va ont i brösten jag hade..det kändes bra!

Förra gången jag plussade och jag fick ett tidigt missfall 2013 så avtog det ömma i brösten först och då förstod jag att något var fel, sedan kom blödningen igång nästan omgående. Så känns det inte nu, jag mår illa till och från, yr och vansinnigt trött.

Funderar på att ta ett nytt grav.test, få se om de slagit om till +3..för då har hcg värdet höjts..och det är ju det man vill. Kanske väntar till helgen..om jag vågar. Försöker att bara ta det lugnt och avvakta, har inte ringt till reproduktionscentrum, de kan ändå inget göra utan kommer bara säga att jag ska avvakta och se vad som händer.

Jag förstår inte det här med att grav.veckor..skaffade en app och där står det att jag är i vecka 6 (5+0) idag. Varför står det vecka 6 när jag är i vecka 5..för jag ska ju på ultraljud i vecka 7..va rörigt. Kan någon förklara på ett enkelt sätt hur man räknar?
Just nu så spelar det väl egentligen inte så stor roll, huvudsaken är att jag inte blöder nå mera och att BM + läkare har koll på vilken vecka jag är i senare.

Kram fr B


2 kommentarer:

  1. Barnmorskor och läkare räknar alltid fulla veckor så när de säger att du är gravid i tex v 5 när du är mellan 5+0 och 5+6. Däremot så säger man normalt att du är gravid i v 6 när du är i 5+0 till 5+6 eftersom du är i den 6:e graviditetsveckan. När du gör VUL kommer du vara i v 8 men 7 fulla veckor, om du hänger med?
    Jag hoppas verkligen att allt kommer går bra. Jag hade ju rosa klet i lutinuset fram och tillbaka de första 2 veckorna och det var ingen fara. Jag tror slemhinnorna bli ömtåliga, jag har också en del blod i näsan när jag snyter mig.
    Stor kram H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack H, då ttor jag att jag förstår!!
      Ja, jag hoppas att allt ska gå vägen..min syster hade blödningar till å från under hela sin första graviditet. Det var skrämmande!

      Kram B

      Radera