4 november 2015

När är man för gammal

Är jag och maken för gamla för att få adoptera ett barn?!
Har googlat på detta men får inte fram ett exakt svar, på vissa sidor står det max 42 år, på andra 43 år och någon annan sida skriver 50 år..hur otydligt som helst. Nästa fråga är, vems ålder går de efter till största del, kvinnan eller mannens?! Det skiljer fyra år mellan mig och min make.
För att få bästa svar får vi nog ta och ringa vårt socialkontor det är de som har hand om adoptionsutredningar.

Förra veckan skrev jag faktiskt ut en ansökan om medgivande till adoption, bara för att. Det kanske är den vägen vi ska ta här näst, vem vet?! Men vi är nog inte där riktigt än..jag kan inte riktigt släppa tanken på att äggdonation inte är vår möjlighet till att lyckas. Känns som om vi hade extrem otur denna gången också, av hela 10 ägg blev "bara" ett dugligt. Måste väl ha varit dålig kvalité på de där äggen..vår vanliga otur. Vad har jag & maken gjort för ont för att behöva gå igenom allt det här?!
Tyvärr har jag en känslan av att embryot inte lever..men jag hoppas att jag har helt fel!!

Som jag skrivit tidigare, jag tänker strida för att vi får ett till äggdonationsförsök betalt av vårt landsting. Det kan inte vara slut här, det får inte vara slut här!!

Jag går snart sönder av oro och ångest, denna jävla väntan. Hormoner som spelar mig ett spratt, som får mig att känna och säkert inbilla mig en massa saker, så trött på allt detta!!!
MEN jag vägrar ändå ge upp hoppet, hoppet om att en dag lyckas bli mamma!

Ruvardag 6: spänner och drar lite i magen, illamående till och från, trött, ingen känning i brösten =(

Kram B

2 kommentarer:

  1. Åh jag önskar så att det är er tur nu. Det du beskriver låter i alla fall positivt! Styrkekramar H

    SvaraRadera
  2. Men pepp pepp pepp!

    Ber alla böner i världen för att det går vägen!!
    Kram

    SvaraRadera