21 november 2015

Brunt, brunt mera brunt

Varje gång jag går på toaletten och trokar mig så blir papperet brunt..hur länge ska detta hålla på tro?!
I bland kommer det lite rinnande ut på bindan också..usch!! Vet inte om jag ska ringa sjukvårdsupplysningen och råd fråga, men jag har ju inte ont i magen och det är ju brunt det som kommer ut..alltså gammalt blod med andra ord. Men fyy faan va oroande det här är. Vill veta vad händer..har hcg sjunkigt, är det lilla embryot dött..Det värsta är ju att åker man in till akuten, får man ju vänta så himla länge innan något händer..antagligen får jag inte komma in heller, då jag inte har ont eller blöder kraftigt. Men det kan ju kännas lite lugnande om man får prata med någon.
Hur skulle ni har gjort i min situation??

Måste vänta till maken kommer hem innan jag ringer, i fall att de skulle säga att jag ska åka in. Vill ju ha han med mig.

Snälla, snälla kan det inte sluta komma brunt blod nu..så trött på det här!!

Förövrigt är jag yr när jag ligger ner, trött, ytterst lite öm i brösten och mår lite illa till och från.

Kram fr B

7 kommentarer:

  1. Oj så svårt! Ingen höjdare att åka in och kanske ändå bara få höra att det bara är att vänta och se...:(
    Vilken tortyr du genomgår just nu...slitas så mellan hopp och förtvivlan!
    Ring 1177 och kolla vad dom tycker!
    Jag fortsätter hålla tummarna!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pratade precis med 1177 och jag fick mitt eget svar bekräftat. De tar inte emot en i Falun för enbart kontroll av misstänkt missfall, de kan ändå inget göra. Om man däremot har kraftig blödning och magont får man komma in. Sköterskan jag pratade med var och pratade med en BM och hon tyckte att det inte lät som något missfall utan att det var en normal blödning, då jag inte blöder mer å inte har jätte ont i magen. Så jag hoppas det avtar snart. Kan hålla på fram till v.12-13.

      Tack för Dina tummar!!!

      Kram

      Radera
  2. Så olika det kan vara beroende på vart man bor =/ När jag väntade sonen fick jag komma in på tidigt vul pga att jag kräktes och när jag väntade dottern så fick jag komma in och titta 2 ggr på tidigt vul, och jag hade inga komplikationer i nån av graviditeterna och det var dessutom i 2 olika städer.. Det borde vara lika för alla!

    SvaraRadera
  3. Kan du inte försöka få en remiss av Uppsala för att mäta HCG två gånger i nästa vecka. Det är nog den bästa indikationen du kan få. Det är så tidigt så ett VUL kommer inte ge dig så mycket svar heller. Det är ju för tidigt att se något hjärta slå utan det de kan se är en hinnsäck som förhoppningsvis är i rätt storlek och även om det ger ett visst lugn så är ju en HCG stegring tryggare. Hoppas det har avtagit under kvällen.
    Stor kram H

    SvaraRadera
  4. Jag hade likadant när jag väntade min dotter. Började med småblödningar i v.5 och det fortsatte dagligen med brunt blod ända till v. 20. Sjukt jobbigt men inget var fel och i okt föddes vår dotter. Finns det ingen privat gyn med landstingsavtal där du bor? Jag gick till en privat när jag var orolig och hon var väldigt förstående så jag kunde bara ringa när jag blev orolig så fick jag komma dit. Var där en gång i veckan en period. Önskar dig all lycka till!!

    SvaraRadera
  5. Grattis till graviditeten! Det låter otroligt likt min start på graviditeten, började småblöda dagen efter testdagen och det höll i sig till vecka 10. Det kom och gick, ett par dagar lugnt och så började det igen, och hade alla tänkbara nyanser av rött och brunt. Men allt slutade väl, och jag håller tummar och tår för er skull också! :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Hur går det för dig? Tänker på dig . Kram / en som också kämpar

    SvaraRadera