25 november 2015

Kan inte låta bli...

Att googla runt och söka på "blöder ut klumpar men ändå gravid?" Får upp en massa trevliga solskenshistorier, där personer skriver att det blödigt mycket i v.6-7 och fått ut stora klumpar men ändå är de gravida eller har fött friska barn. Flera skriver också att de var helt säkra på att de fått missfall, men att det sedan visat sig på vul att det fanns en hinnsäck..vilken lycka, låter ju helt ofattbart om ni frågar mig. Nu tror jag ju inte att vi har sådan tur..men man kan ju hoppas!

Blödningen är sparsam idag, kommer inte alls mycket..förra gången 2013 så är jag helt säker på att det blödde mera än jag gör idag dag två. Dessutom undrar jag hur länge grav.symtomerna kan finnas kvar, förra gången försvann de omgående.

Jag är yr, det drar lite i magen, har mått väldigt illa nu på eftermiddagen/kvällen, törstig, brösten är lite ömma och i natt värkte det i dom. Å så är jag fortfarande otroligt trött och har spänningshuvudvärk..kanske bror på allt som snurrar i knoppen.
Antagligen är väl HcG hormonerna kvar och spökar, sedan tar jag ju Lutinus och Progynon fortfarande..men som sagt kan ju inte låta bli å hoppas lite ändå. Tänk om grav.testet på fredag fortfarande visar gravid OCH att det stämmer, att läkaren ser en hinnsäck om vi får göra ett vul nästa vecka. Ja, jag vet det låter ju helt galet..men det bjuder jag på..har nog blivit lite knäpp efter alla försök och misslyckanden.

Just nu vill jag bara att det ska bli fredag, så att jag får ta testet och ringa Uppsala. Som jag skrivit förr att vänta och vänta är inte min starka sida :-/

Kram på er!



2 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas..... Allt går vägen. Har du väldigt ont i magen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte ont alls, det drar mera å hugger. I tisdags fm hade jag lite mensvärk efter att klumparna kommit ut..inget före. Kände mig bara väldigt kissnödig å så kom klumparna när jag satt mig på toa..tycker att det är lite skumt. Borde gjort ont, men nää.

      Radera