8 november 2015

RD 10

Läste på ett forum igår om att brösten behöver då inte alls ömma eller bli strörre för att man är gravid. Flera tjejer som skrivit samma sak, att de inte haft ont i brösten någon gång under sina 9 månader och vissa av dem hade flera barn. Men som sagt alla graviditeter är olika. Det kändes bara så skönt och hoppfullt att läsa det :-)

Dagens status: Lite lätt illamående speciellt av olika dofter, ev. anades lite rosa på applikations pinnen under em. Idag har det inte dragit lika i magen. Trött, ev. lite öm i brösten när jag står upp (kan vara jag som klämt för mycket på dem tidigare åxå..*fniss*)

Har pratat med maken om hur jag vill att vi ska gå vidare om lilla "fröet" inte tagit sig, vi har en plan a & en plan b å en c. Plan a har jag delgett er, fråga om ett nytt betalt försök hos vårt landsting, om det nu inte är så att det faller sig naturligt ändå..jag menar Dr Johannes sa ju själv att det var oturligt att det blev så här dåligt med upptinade ägg vilket han även skrivit i min journal. Så han kanske ev. anser att det här var en dålig behandlings omgång. Men de tar vi senare.
Nu hoppas vi å ber för att det lilla "fröet" mår bra å stannar hos oss.

Jag brukar faktiskt prata och sjunga lite för hen och lägga mina händer på magen å blunda, det känns bra och jag hoppas att det ger ett gott resultat.

Kram fr B


5 kommentarer:

  1. När jag var gravid så var mina symtom; ont av dofter, kunde inte ära choklad eller mannagrynsgröt. Så alla kan ha olika symtom, brukar säga till mina patienter på förlossningen att ingen kvinna är den andre lik och att alla möjligheter finns. Håller fortsatt tummarna! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack Genus Longing för att Du håller tummarna!!

      Radera
  2. Jag kollade min blogg och det enda jag kände var trötthet, och att luktsinnet var bra... Och precis som du oroade jag ihjäl mig och tjuvtestade därför... Vet att jag tänkte så om det inte tagit sig vill jag veta det, har det tagit sig så kan jag slippa oron och på så sätt ge ägget en stressfri start...

    Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att när jag läser din blogg om 9 månader så handlar det om era första dagar som föräldrar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå vännen!! <3
      Jag hoppas att Du kikar in snart igen, att inte tänker vänta nio månader innan Du är tillbaka

      Radera
    2. Jag kikar in varje dag ibland flera gånger men om 9 månader vill jag läsa om era första dagar som föräldrar.... Mig blir du inte av med...

      Radera