17 november 2015

V.5 (4+6)

Känns aningen skumt att helt plötsligt skriva grav.vecka istället för ruvare..men jag hoppas så att det ska bli vår vardag och en helt naturlig känsla. Må Du lilla "frö" ha bestämt Dig för att stanna där inne.

Ligger i soffan och lyssnar på julsånger, det gör mig glad, får en skön känsla i kroppen.  Tusan va trött jag är, visst det är november och väldigt grått och mörkt och var eller varannan människa är trött den här årstiden. Hormonerna och oron  i kroppen gör ju inte saken bättre. Men som jag skrivit förr i denna blogg allt detta mående är värt det..speciellt nu =)

Väntar på att min syster ska komma, hon ska sova över här i natt..hon är inte bara min syster, hon är min bästa, bästa vän. Vi delar allt. Hon är tio år äldre än mig, vi har en bror också han är också äldre än mig. Vi har inte så bra kontakt. Jag är en "sladdis" så då förstår ni att mina föräldrar är av den äldre generationen, båda är 40-talister och +70. När jag ringde och berättade för min syster + föräldrar att vi plussade i söndags så blev reaktionen inte jiippii direkt, utan mer vi hoppas att de här går bra nu..vilket känns väldigt bra. De tar inte heller ut glädjen fullt ut, för de vet så väl att det är så skört och att inget är säkert än.

Måendet idag då förutom tröttheten..det drar i magen, brösten är hårda och ömma, mår lite illa, lite yr. Inget rosa har synts till, de är alltid glädjande =)

Igår kväll var jag och maken till apoteket och hämtade ut mera Lutinus och Progynon, det går ju åt en del när man ska ta tre stycken av varje sort varje dag. Dyrt med medicin är det också!!
Jag sa till maken att vi köper ett till grav.test för jag vill ha ett hemma..vill testa och se om eller när det slår om från gravid 2-3 veckor till gravid +3..lite knäpp kanske..men det bjuder jag på. Har ju aldrig varit med om det..å nu är jag ju närmare än nånsin ;)

Vi hörs!

Kram fr B

1 kommentar:

  1. Om du behöver mer Lutines har jag en hel paket oöppnad sedan mitt försök! Så säg bara till så skickar jag det till dig! Är så glad för din och makens skull att det går bra med försöket! Kram från Genus Longing

    SvaraRadera