25 november 2015

Är inte

Jag är inte känslo kall, i natt kom tårarna så kudden blev fuktig. Det enda som snurrar är VARFÖR??!
Å vad händer här näst..det får inte vara slut nu. Mitt förra missfall sommaren 2013 skedde i början av vecka fem då var det visseligen mitt ägg å de har ju urkass kvalite..men den här gången var de någon annans ägg. Ursäkta..men det verkade ju inte heller vara av god kvalite..varför denna otur hela tiden..känns som om någon/något vill att jag & maken verkligen inte ska lyckas bli föräldrar. Att vi inte är värda det, att vi inte passar.
Å så har vi min ålder emot oss + övervikt, två mycket dåliga odds. Det ena kan jag göra något åt, men inte det andra.
Det är ju dumt å slå allt för hårt på sig själv, måendet blir ju inte bättre av det. Men det är lätt gjort när  det händer så här tråkiga saker hela tiden. Bättre att försöka göra det bästa av situationen, ska göra mitt bästa.

Idag skulle vi gått in i v.7, men så blev det inte ='(
Kom längre denna gången än 2013, nästa gång hoppas vi klara av tiden ut.
För det blir ett försök till det är jag/vi rörande överens om. Vi fortsätter kämpa!!

Kram B

7 kommentarer:

  1. Varför en del får många missfall är en gåta som jag önskar att vi kunde få svar. Varför en del av oss måste kämpa så är en gåta som jag önskar att vi kunde få svar på. Varför en del av oss måste gå igenom denna tortyr är en gåta som jag önskar att vi kunde få svar på. Varför vi aldrig kan få lyckas att bli föräldrar är en gåta som jag önskar att vi kunde få svar på. Sänder enormt mycket kramar till dig gumman! Du är en kämpe! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns verkligen en massa frågor..VARFÖR??!
      Både jag och maken är i varje fall taggade att kämpa vidare!
      Tack!! <3

      Kram

      Radera
  2. Hej hej! Ja livet är verkligen inte rättvist och jag lider verkligen med dig. Jag fick många tidiga missfall och läste på mycket. Det är sant att det oftast är embryot det är fel på. Men i ca tio procent av fallen så är det livmodern det är fel på. Det finns tyvärr inga test att göra för att se om det är så. Men om man gång på gång sätter in fina embryon som inte tar sig så kan man misstänka att det är livmodern som är boven. Ni kan ju så klart haft otur med den här gången. Testa med donerade ägg igen. För oss så gjorde vi sex ivf/fet med perfekta embryon vilket resulterade i fyra tidiga missfall. Efter det gjorde vi ett försök med våra embryon i en surrogatmamma och lyckades på första försöket. Vår dotter är tio månader och jag har inte varit ledsen en enda dag för att hon inte har legat i min mage. Jag vill inte ge er några råd utan bara berätta att möjöighrten finns. Om du vill veta mer kan du maila mig iingrid_s@hotmail.com Hoppas så att dey är er tur snart!

    SvaraRadera