24 november 2015

Tom, men taggad

Jag känner mig tom, tom på tårar..det finns inga. Maken säger samma sak..har vi blivit för vana av att det bara går åt helvete för oss, stängt av känslorna?!
Vi har pratat och varit nära hela dagen, det känns bra. Jag har också pratat flera gånger med min syster och min mamma. Att prata är ett bra sätt att bearbeta det jobbiga.

Ringde igen till reproduktionscentrum på eftermiddagen innan de skulle stänga telefonväxeln, fick prata med en annan BM då. Jag ringde för jag kände att jag kunde inte ta mina Lutinus, blödde för mycket, meningslöst. Passade på att frågade om vad de kunde göra på gyn.akuten eftersom jag funderade på att ringa Falun då jag blödde så mycket. Fick till svar att det finns inget att göra mot blödningen, det som ska ut ska ut och det är inte så mycket, ser värre ut än vad det är. Finns inga mediciner att få, å jag behövde inte läggas in..som jag blev lite orolig för..många tankar när man är mitt i allt. Så då beslöt jag att inte ringa 1177. Hade varit skillnad om jag hade haft jätteont i magen, har haft ytterst lite mensvärk. De har dragit och huggit, men inte alls farligt.

Efter jag ringt Uppsala andra gången, kom tanken..tänk OM vi skulle få ett plus på fredag ändå och fortfarande vara gravid..äsch jag tar mina mediciner tills vi säkert vet hur det är..men chanserna är oerhört små. Med tanke på att jag blött mycket hela dagen och det har kommit mycket klumpar också. Tack och lov har det avtagit och kommer inte alls lika mycket blod nu. Känner att det drar i magen så som det gjorde tidigare. Har känt mig yr under kvällen, trött, mår illa och brösten ömmar lite lätt..allt är nog bara biverkningar å hormoner som spökar.

På fredag hoppas jag får lite svar på hur vi går vidare, tänker senare försöka ringa min remitterande läkare här i vårt landsting och höra mig för om ett nytt försök.  Annars har vi andra planer. Är taggad att gå vidare, även maken är med på tåget..så det är inte bara jag som vill göra ett nytt försök. Vi vill!

Tack för allt stöd och kramar, ni är helt underbara mina följare!! Det värmer mitt hjärta ska ni veta!

Vi hörs snart igen tror jag nog.

Kram B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar