2 november 2015

Biverkningar eller?

Dofter har jag nästan alltid varit känslig för, blir lätt och må illa, dåsig och tung i huvudet av tunga dofter som dam/herr parfym, matos. Men jag har aldrig reagerat på vårt sköljmedel som vi använder till tvätten eller mina duschtvålar, men just nu hände det. Skulle hänga upp tvätten, då slog det till, blev illa mående direkt. Eftersom vi måste hänga vår tvätt i vardagsrummet så dofter det nu i hela rummet, nästan hela lägenheten blää!! Duschade nyss och tog en av mina favorit duschtvålar, å det blev lika dant där..det doftade så stark. Så nu mår jag illa och känner mig tung i huvudet =(
Kan kanske vara en biverkan av alla hormoner som finns i kroppen eller törs man tro att det tagit sig?!

Har fått ytterligare en biverkan av Lutinus, en svampinfektion i slidan. Enligt FASS är det en bland några flera biverkningar den vanligaste..kul..NOT!!! Som tur var hade jag Carsten 1% hemma som jag kunde smörja med igår kväll. Jag trodde jag skulle gå åt där ett tag, fyy fanken va det pirrade, kliade och kröp invärtes liksom. Men det lugnade sig när jag smörjde några gånger med salvan.
Har bestämt för mig att IVF-Falun sa att den salvan kunde jag använda då när jag fick svamp av Crinone, vaginal gelén som nu mera inte finns. Försökte ringa reproduktionscentrum idag för att rådfråga om detta samt höra om det blev något i frysen, men deras telefontider var fulla för idag.
Så jag får väl prova ringa i morgon då och hoppas att jag minns rätt ang. svampsalvan..stod på FASS att svamp salvor kunde ha en negativ effekt på progesteronet som Lutinus innehåller. Låter ju inte direkt jättebra..men vad ska man använda dårå?!
Yoghurt, filmjölk..men frågan är om det verkligen stillar klådan?!

Hur är det annars då på ruvar dag 4?
- Jo, det drar fortfarande lite till och från i nedre delen av magen =)
Tröttare än vanligt. Å så tycker jag att jag är mera kissnödig, måste upp på natten och lätta på blåsan, vaknar av att det trycker. I fredags var jag rädd för att det var en UVI på gång så nu försöker jag dricka lite citronvatten varje dag, allt för att förebygga det otäcka.

Vi höres!

Kram fr B


2 kommentarer:

  1. Följt din blogg länge.hoppas på ett plus för din skull nu.
    Reaktion på sköljmedel skriver du..intressant.den hade jag.spydde som en gris..bläää för det.
    Så hoppas det betyder detsamma för dig.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mot svamp, ta sittbad varje dag med salt o vinäger o undvik tajta kläder. Gör susen!

    SvaraRadera